April 10, 2011

kisah di dalam komuter

sejak belakangan ni, boleh kata hampir tiap2 hari jugak lah aku akan menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam di Malaysia yang paling palat sekali iaitu KTM Komuter setelah lama tidak menggunakannya. bila aku cakap palat ni, aku yakin mesti ramai akan setuju dengan aku. perkhidmatan yang sangat lembab, train selalu delay, buat hal dan macam2 lagi lah. anda tambah sendiri ye. dan aku ada perasan perubahan baru yang dilakukan KTM komuter iaitu dengan pengenalan pink coach for women. tujuan pengenalan coach ini ada kebaikannya iaitu bertujuan mengelak pompuan daripada kena raba, kena rogol, kena mengorat dan situasi yang sama spesies dengannya. tapi aku pelik kenapa coach ini kurang mendapat sambutan dan galakan. hari2 aku tengok mesti banyak seat kosong berbanding the other coaches yg padat sedikit. lantas, ada la mamat2 akan buat muka tebal tak tau malu masuk pink coach untuk dapatkan seat. aku jadi hairan kenapa gadis2 tidak menggunakan pink coach ni sebaik mungkin tapi masih mahu berhimpit2 macam dalam tin sardin bersama kaum2 laki. lama jugak aku berpikir. otak bertambah serabut pikir benda yang tak berfaedah ni. nak senang cerita aku memberanikan diri berbual dengan seorang mak cik yang berbaju ketat nampak bentuk badan macam orang tak pakai baju.

aku: awat mak cik tak masuk ja pink coach? kan banyak seat kosong lagi tu.

mak cik: dik oi. akak tau. bukan mak cik. adik, pagi tadi akak habis masa pilih baju nak pakai setengah jam. make up setengah jam. buat rambut sejam. sembur minyak wangi sejam. haa. cuba kira berapa lama akak habis nak bersiap semua ni. rugi lah siap lama2 tapi dok dalam pink coach xde laki usha akak dengan penuh ghairah. at least kat sini ada jugak chance akak nak bertukar2 no phone dengan mamat2 desperate. genius x akak ni?

9 comments:

Cik Blog said...

hoho...kakak tu sungguh bijak!!hihi cik mar lg suke masuk pink coach sbb selesa dan bleh lelap2 tanpa cover2!!!haha

acap said...

haha. tu lah. bes betul ada kemudahan macam tu

Sharinginfoz said...

macam2 le orang, kena tanya lagi orang lain baru tahu kisah sebenarnya

aidakmal said...

mak aih.segan btol ak jdi pmpuan sbb makcik tuh.sadis tol.haha

acap said...

sharinginfoz: haha. memang lah. setengah tu lambat nak masuk. takut pintu tertutup main sebat je masuk yg paling dekat. ini x menggambarkan semua orang ye. hehe

aida: hahahahaha. cool apa

ayahanuna said...

ade jugak manusia mcm tu kn?.... adoiyai.... musykil2 +_+

acap said...

hahahaha. kalau lah ada

cahayasuci said...

ai tak pnah naik komuter...hahah....tp...makcik tu agak la desperate...sangat....

little said...

haha. agak2 mak cik tu real betul2 x?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...