November 16, 2010

politics

entri ini ditulis untuk menyatakan kekecewaan terhadap media massa di Malaysia. harap maklum.

ALOR SETAR - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah dukacita kerana ada pihak yang tidak menghargai sumbangan Kerajaan Negeri kepada mangsa banjir yang melanda negeri ini dua minggu lalu. lagi berita di sini

ALOR SETAR - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah memuji pentadbiran Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak kerana berjaya menerajui Kedah secara adil, amanah dan proaktif. Baginda bertitah, rakyat negeri ini diberi layanan yang adil malah hubungan antara kaum semakin erat menerusi pelbagai aktiviti. lagi berita di sini

aku baru sahaja menonton buletin utama umno di tv3suku. dan macam biasa akan diselitkan berita2 mengampu yang mengambil sebahagian besar slot masa rancangan berkenaan. berita politik melebihi segala2nya. amat menyedihkan. orang bukan nak dengar sangat pasal politik hasut sana benci itu benci ini. hanya memecahbelahkan keharmonian bermasyarakat. kan lebih baik jika dilabel *untuk tontonan ahli UMNO dan tidak sesuai untuk mereka dibawah umur 21 tahun. bullshit. bila aku tengok pasal bantuan mangsa banjir di Kedah, aku jadi malu dengan cakap2 orang yang ditemuramah kerana aku pun orang kubang pasu. aku malu sebab masih ramai orang di tempat aku yang tertipu dengan media massa di negara ini yang kuat memutarbelitkan fakta serta menyebar fitnah. membe ayah aku dah quit dengan tv3suku sebab x sanggup lagi memutar belit fakta untuk didengarkan kepada penonton yang bukan main ramai. staf2 unit berita tv3suku yang lain macam mana? hina betul jadi pencacai tanggung dosa. segelintir kecil penonton pula terus percaya maklumat yang diberi dan cakap main lepas dalam tv berpandukan susunan skrip yang diberi dengan perasaan bangga dan belagak seperti hero kampung. bod*h. kan lebih baik kalo kita tapis dahulu maklumat yang diterima tanpa menerima bulat2 lantas mempercayai. agak2 kalo aku cakap aku ni orang putih pun mereka mesti percaya. baghal. orang melay* memang macam ni agaknya. x hairan lah bila aku baca artikel serius bodoh: akibat tak belajar biologi ni. percaya bulat2 tanpa kaji dahulu betul atau tidak. kan memalukan diri sendiri namanya. macam mana bangsa nak maju macam ni kalo ikut cakap orang bulat2 tanpa kaji dulu betul atau tidak.

umum mengetahui bahawa media massa di Malaysia mostly pro sebelah pihak tu. apa depa dapat pun aku xtau lah. mungkin mereka lebih gemar mengumpul dosa berbanding pahala. serta menyuntik kebencian di kalangan rakyat yang datang dari pelbagai pengaruh dan penyokong parti berbeza2. perangai dah macam setan. mari kita tengok apa yang mereka laporkan sebelum ini sehingga menyebabkan baginda sultan Kedah dukacita:
sharizat jambul came to Kedah for just about an hour and how come she make a stupid remarks like that. and then her supporters and stupid reporters just quoted and wrote a story without referring to MB or setiausaha kerajaan negeri. mentaliti kelas apa wartawan kita ni? lepas tu putar belit fakta biar rakyat x tahu situasi sebenar. kerajaan kedah telah salurkan rm2juta kepada JKM. tapi rakyat masih x paham function JKM dan anggap ianya dari kerajaan persekutuan. ops. mana bantuan yang kerajaan persekutuan supposed salurkan under JKM? kenapa buat badan baru untuk bg bantuan wahai johari baharom? atas nama parti? bullshit. tahniah reporters kerana telah memperbodohkan sesetengah rakyat kedah. huru hara jadinya. tahniah jugak kerana menghuru-harakan keadaan. kan aku cakap perangai mereka ni macam setan.

wartawan tv3suku aku cakap memang macam taik. dulu penah ada kes fitnah ustaz azizan dengan mendakwa ustaz azizan membazir duit rakyat dengan menaiki pesawat peribadi ke luar negara yang kononnnya membazir. video amatur dikirim oleh seekor lembu yang pandai2 buat fitnah. perkara sebenar terbongkar keesokan harinya. bodoh bukan terima video lantas publish bulat2 tanpa siasat terlebih dahulu. nasib baik ustaz baik x saman puak2 tv3. perkara sebenar: ustaz azizan dijemput menemani rombongan salah sorang kerabat kesultanan kedah untuk lawatan ke luar negara. aku sebagai rakyat kedah sangat dukacita atas berita pembohongan tv3suku ini. dari sini sudah nampak macam mana mereka buat kerja. lepas ni serius aku nak kencing dorang cakap aku orang putih. mesti mereka percaya bulat2.

seperti yang pernah aku tulis sebelum ini, amat menyedihkan kerana masih ramai yang tidak dapat membezakan siapa kerajaan dan siapa pembangkang dengan betul. hal ini banyak dipengaruhi oleh tindakan media yang melabelkan BN=kerajaan dan PR=pembangkang even di negeri2 yang PR menang dalam hampir setiap berita yang ditulis atau dibaca dalam tv. serius bodoh. malu kalo orang negara lain tau. media sepatutnya menjadi medium untuk mengajar pembaca/penonton bukannya bertindak seperti ketam ajaq anak berjalan. memalukan.
pasal banjir pulak banyak lagi dakwaan2 yang tidak masuk akal keluar dari mulut timbalan PM, Khairi Jamaluddin dan ramai lagi la sehingga sultan kedah murka. mari kita tengok berita dari malaysiakini pulak

bacalah laporan ini, ini dan ini..



aku tidak hairan kenapa media2 seperti tv3suku, RTuMno, berita hairan, utusan dan sama spesies dengannya dilarang daripada membuat liputan sidang DUN di kedah. mereka hanya melaporkan berita2 untuk kepentingan pihak tertentu dan bertujuaan menyuntik kebencian terhadap menteri besar kedah. mereka juga berniat jahat untuk memecahbelahkan keharmonian masyarakat kedah yang pelabagai parti politik. tindakan ustaz azizan melarang umpama melarang musuh daripada menyerang kita. adakah ianya salah? salahkan pejuang2 palestin menyekat kemaraan tentera2 israel? hang pikiaq la sendiri

4 comments:

story of mine said...

btol2!!!
sokong ang acap...
sharizat tu pehal?
kedah DARUL AMAN kot..
suka hati ja kutuk kerajaan negeri.
as long org tu leh takbir nk kecoh mende.

tgok berita tyme dia ckp tu trus maki. bajet baek r dtg tlg pastu nk kecoh2 pastu kondem org len..bod0h..bt baek xperlu kecoh kot.

acap said...

tu lah pasai. dah la datang sini x bawak apa pun. pukimak la

hadiee said...

style r acap
:D

TV3suku memang nak mintak laknak Allah. jgn sampai Allah laknak geng2 putar belit ayat ni jadi kaum beruk sudah. ramai pulak manusia jadi kaum beruk nanti.

teruskan laporan sebegini acap, bg sedar sikit segelintir rakyat malaysia yang pekak dan bisu dengan tipu helah dan kurangajar 'sesetengah' media malaysia dan parti kebanggaan mereka tu. bulshit!

acap said...

hahaha. kalo dah pekak tu kena operate lah kan. kehkeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...