January 10, 2010

spesies2 pemandu/kenderaan yang aku xsuka di atas jalan raya

15 minit jugak aku amik masa memikirkan macam mana nak start tulis entri kali ni. tapi sekarang aku still tiada idea macam mana nak mulakan. hentam sajalah ok. tiada intro, terus masuk ke point2 utama:

lori dan adik-bradiknya seperti trailer :
kenderaan2 besar macam ni buat aku resah kalau ternampak di atas jalan raya yang tengah sesak ketika menunggang kenderaan dua tayar. sebab pertama kerana bentuknya yang besar dan lebar menyukarkan aku menyilok ketika jalan raya sesak. kepada pihak yang sepatutnya, tolong la design lori yang kurang lebar dan comel2 sikit. gua nak cilok pun senang nanti. sebab yang kedua ialah setiap kali ternampak kenderaan2 macam ni, fikiran asyik terbayang video2 atau gambar2 mereka yang menjadi mangsa gilis kenderaan2 macam ni. terasa macam main game GTA plak.

species x reti bagi signal ketika membelok atau tukar lorong :
pemandu species macam ni aku cukup menyampah. kalau xreti nak bagi signal tu meh sini aku tolong ajarkan. kesian jugak dengan pemandu spesies macam ni, bayar mahal2 untuk kelas belajar memandu tapi bagi signal pun xpandai2. minum air semut banyak sangat agaknya sampai bagi signal pun dah x ingat macam mana. xbagi signal boleh membunuh baghal.

mat rempit :
golongan ni aku malas nak komen. macam2 boleh tulis.

sesetengah pemandu2 teksi lembah klang :
hangpa ingat jalan2 kat malaysia ni mak bapak hangpa yang punya? ini berdasarkan pemerhatian dan pengalaman aku terhadap pemandu2 teksi. cuba sopan sikit boleh x?

species yang menggunakan lorong kecemasan ketika jalan raya sesak:
species macam ni memang species suka menyusahkan orang lain dan hanya mementingkan diri sendiri bukan. sebab species manusia2 macam ni lah yang menyebabkan jalan raya yang sesak bertambah sesak. bodoh bukan? nasib baik aku x kuat, kalau aku kuat macam ultraman mau aku luku kepala driver yang macam ni.

pandangan anda pulak bagaimana?

mood menulis : separa mengantuk

aku juga bukan pemandu yang berhemah. hehe

15 comments:

Izz said...

ye btol tuh.
sekeh jep pale org yg xrety bg signal uwh.
hehe..

acap said...

haha..tu kalo kuat la..

Faizudin said...

mne gambar diana hg..

acap said...

tiada kaitan onye oi..haha

noor afzan said...

saay juga x suke ketre yang sike tekan brek walaupun kereta kat depan die jaaauuhhhhhhh lagi..
kejap2 tekna brek..
kejap2 tekan brek..
memang bikin hati ini panas aje..
puhhh2..

Mookies said...

hoho...kalo aku nk memandu kat area Kl tue mmg sakit lor...area Bb ker, atau kat bangunan MARA memang slalu jam....tue malaz nak bwk kete kt KL....

acap said...

noor afzan : sabar2..sj nak main break kot

mookies: naik saja public transport muaz..hehe

Syahrul Iman said...

species pmandu yg accident x psl2 mcm hapis n arip msT hg suke kan..haha

acap said...

haha...species bukak pintu xtengok luaq pun macam aram jugak iman..

nurulnadiah said...

hg bengang kat lori, keta
ak plak bengang kat moto,suka2 ati ja nak pass through ak
nasib baik x langgaq
len kali tulih skali, penunggang motosikal jgn ska2 ati nak nyelit x tgk keta depan, haha

acap said...

haa..hang dah tambah kat sini dah tu..len kali hang langgaq ja

nurulnadiah said...

ak langgaq hang mau??

acap said...

mau2..aku nek lori pastu langgaq hang macam hang kena dulu..hehe..len kali nk belok bagi signal

nurulnadiah said...

haha, perli kuat nampakkk!!
time tu ak dah bg signal, lori tu dok kuat berangan x nampak ak nak bg signal
haha

acap said...

hehe...salahkn lori plak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...