June 25, 2009

esok last paper. oo yeahhh.

ketika tiada idea nak buat apa dalam rumah di malam hari, aku akan melepak di balkoni, duduk atas kerusi merah, buat apa yang patut sambil memerhatikan bulan
bulan sangat cantik
cahaya yang dipantul x seterang cahaya matahari
indah mata memandang
buat aku tenang dan selesa
sangat indah ciptaan Allah.

tapi malam ini bulan x muncul2
mana bulan pergi?
lari daripada aku?
atau awan2 sengaja melindungi pandanganku memerhatikan bulan?
rabunku dah makin teruk?
macam2 aku pikir
x ubah macam tyme aku tadika dulu.

aku terus menanti dengan sabar menunggu bulan menampakkan wajahnya.
tapi masih x muncul2
hatiku x tenang
aku langkah masuk dalam bilik.
kecewa dengan diri sendiri
aku nak tidur dulu.

selamat malam.

2 comments:

l.i.a.n.a said...

wei awl gila tdoq..
mrjuk ngan bulan lak..

annur razali said...

aku simpati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...